woensdag 29 juli 2015

Vevey - Nyon (76km)

Normaal gezien kijk ik iedere avond in mijn fietstboekje om te zien wat er de volgende dag op het programma staat. Nu had ik dat niet gedaan omdat ik dacht dat het een compleet vlakke etappe langs het meer van Genève zou worden. Viel dat efkes vies tegen! Al van bij de eerste kilometer moest er stevig geklommen worden door de wijngaarden. Sommige paadjes waren zo steil dat ik moest afstappen om de fiets naar boven te duwen. Het uitzicht was natuurlijk wel weer prachtig.

's Middags had ik een rustig bankje aan het meer uitgekozen om te eten. Maar van zodra ik mijn boterhammen bovenhaalde werd ik omsingeld door een nest mussen die hongerig constant rakelings langs me vlogen. Toen er ook nog wespen opdoken was het helemaal gedaan met rustig eten. We zaten bijgevolg heel snel weer op de fiets.

De laatste kilometers kreeg ik gezelschap van een Zwitser. Hij fietste met me mee tot in Nyon. We reden tot aan het kasteel, waar we nog iets dronken op een terrasje.

Ik fietste nog een beetje verder tot net buiten Nyon. Daar kon ik overnachten bij een gastgezin.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten