woensdag 22 juli 2015

Schaffhausen - Au (125 km)

Vandaag werd het een etappe langs de Bodensee. Maar zoveel Bodensee heb ik nu ook weer niet gezien. Tussen de fietsroute en de Bodensee zitten vaak nog huizen, weilanden of een spoorlijn. Dus dan zie je het meer maar af en toe. Gelukkig waren er ook kleine stukjes waarbij je vlak langs de Bodensee passeerde.

Het is hier nog altijd pokkeheet, dus de bidon moet regelmatig gevuld worden aan zo'n drinkwaterfonteintje. Tijdens het bijtanken ontmoette ik een Duitser die al negen weken kriskras door Zwitserland aan het rondtouren is. Twee snotapen die ons wouden bekogelen met waterballonnen maakten een einde aan ons gesprek en we reden weer verder.

Onderweg kwam ik deze gepimpte skilift tegen.

En ik vond de fiets waarmee ik volgend jaar op reis wil. De achterbank is al gereserveerd voor mij. Wie wil er op het zadel plaatsnemen?


Het volgen van de route is helemaal geen probleem. De bordjes geven perfect aan welke richting je uit moet. En bij eventuele onduidelijkheden is de weg gekleurd zodat je makkelijk dat pad kan volgen.

Mijn eindpunt voor vandaag lag 5km van de route. En toen liep het een beetje fout. Ik wist niet zo goed waar ik de route moest verlaten. Op het fietspad stonden geen wegwijzers naar andere dorpen. En toen ik het aan verschillende mensen vroeg stuurde de ene me richting Widnau en de andere stuurde me dan weer terug richting St.-Margrethen. En zo werd het een heen en weer crossen tussen deze twee dorpen. Uiteindelijk reed een wielrenner een stukje met me mee totdat ik aan de juiste afslag stond.

Ik overnachtte bij Urs. We gingen pizza eten net over de grens in Oostenrijk. Ook Zwitsers vinden het blijkbaar te duur in hun eigen land ;-) Na het eten bekeken we dan nog foto's van zijn fietstocht door Amerika (van Alaska tot Zuid-Amerika).





Geen opmerkingen:

Een reactie posten