zaterdag 25 juli 2015

Feldkirch - Valendas (96km)

Met de uitleg de ik gisteren van de Nederlanders kreeg, geraakte ik probleemloos terug aan de Rijn. Die volgde ik totdat ik in Vaduz weer op de officiële route uit het boekje zat. Door dit pad langs de Rijn te volgen kon ik een klimmetje in Frümsen omzeilen.

Mijn plan was om vandaag tot aan de camping in Chur te fietsen, maar om 14.00 stond ik daar al. Veel te vroeg om al te stoppen want het was schitterend weer en ik was nog helemaal niet moe (die rustnamiddag in en aan het zwembad heeft echt wel eens deugd gedaan). Het probleem was dat de volgende camping echt wel een heel eind verder lag en dat de te fietsen kilometers helemaal niet via vlak parcours zouden verlopen. Dilemma, dilemma, ... Wat doen we? Stoppen of het er op wagen en verder fietsen. De knoop doorgehakt, het werd verder fietsen. En toen begon het klimwerk naar Bonaduz. Een beetje verder had je een prachtig uitzicht op de Rheinschlucht! Daarna volgde een afdaling, waarna er weer geklommen moest worden richting Versam.

De camping beschikte over goede voorzieningen om eens wat was te doen. Het werd al eens dringend tijd dat er wat gewassen werd. Na het douchen zag ik er altijd al tegenop om me nog af te drogen met die vuile vod waarin mijn handdoek ondertussen veranderd was. Ja, zo dringend was die wasbeurt ;-)

's Avonds samen gekookt, gegeten en wespen gevangen met een Zwitsers meisje dat ook alleen onderweg is.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten