woensdag 29 juli 2015

Sion - Vevey (83km)

Vanochtend de picknickbank gedeeld met twee Spanjaarden. Aan de verzuurde Nederlanders op de camping in Bacharach: een picknickbank delen kan zo leuk zijn!!! Ze vertelden over hun avonturen in Zwitserland. Wegens de werkloosheid in Spanje kwamen ze naar hier. Af en toe werken ze wat en met het geld dat ze verdienen, verkennen ze Zwitserland.

Na het ontbijt vond ik mijn verloren fietssleuteltje terug. Yihaaa! Het zat gewoon waar het altijd zou moeten zitten.
De overbuurman op de camping kon me aan een vijs helpen die ik onderweg verloren ben. Nee snodaards, geen vijs uit vanlaerkes bovenkamer. Ik was een vijs kwijt van mijn fietstas, waardoor ik een beetje schrik had dat de overige vijzen ook zouden loskomen op hobbelige paadjes. Gisteren had ik een ingenieus systeem bedacht met wat touw. Maar hoe geweldig mijn hersenspinsel ook was, lang zou het toch niet gehouden hebben. Leve de vijs van de overbuurman.

Het was een vlakke etappe langs de Rhône vandaag. In Vernayaz kwam ik een piesende koe tegen. Ok, ik heb op mijn tocht wel al meer van dat soort exemplaren gezien, maar dit was toch een specialleke. De Pissevache is namelijk een 116 meter hoge waterval.

Iets na de middag verliet ik de Rhône en volgde er een stukje door een natuurgebied. Daar lagen nog enkele geocaches te wachten. Nadat deze gevonden waren, zette ik koers naar het meer van Genève. Via de drukke baan passeerde ik Montreux.

In Vevey zette ik mijn tentje op op camping Pichette, een camping naast een klein haventje.

Ik at in het restaurant met het mooiste uitzicht ter wereld. Lees: ik zat tegen een muurtje op de kade met zicht op de haven, de bergen en het meer. Op het menu stonden aardappelen en tonijn op een bedje van ananas. Jeroen Meus kon het waarschijnlijk niet zo lekker bedenken.

's Avonds placeerde ik me in een strandstoeltje en genoot ik van mijn boek, het uitzicht en het smooth jazzmuziekje op de achtergrond.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten