zaterdag 25 juli 2015

Valendas - Andermatt (75km)

Klimmen, klimmen en nog eens klimmen... dat is wat er vandaag op het programma stond. Eerst waren er de steile klimmetjes op kiezelpaadjes richting Disentis. Echt niet fijn om te klimmen en af te dalen op kiezelstenen. Maar wel genieten van het mooie uizicht!

Na Disentis volgde dan de fameuze beklimming naar de Oberalppass. Man, man, man, ... zo zwaar!!! Op drie kilometer van de top werd het plots heel bewolkt. Omdat ik geen zin had om in slecht weer terecht te komen, werden de rustpauzes beperkt en werd er constant doorgefietst. Op de top zelf snel wat foto's genomen en dan aan de afdaling naar Andermatt begonnen. Ik was zelfs zo snel aan de afdaling begonnen dat ik geen trui en lange broek meer aangetrokken had. Koud, koud, koud, .. handschoenen hadden ook wel van pas gekomen tijdens de afdaling.

Op de camping snel de tent opgezet en net op het moment dat de aardappelen gaar waren, viel de regen met bakken uit de lucht. Eten opgegeten in de tent en daarna verheugde ik me op een zalige warme douche. Daarvoor moest ik eerst wel nog door die stortregen, door een zompig moeras van campinggrond en de weg oversteken richting skilift. Jaja, de douches en toiletten bevonden zich in de loods waar de skilift vertrekt. De douches waren geweldig oncomfortabel en bovendien was er geen warm water. Beste Zwitsers, neem eens een voorbeeld aan vele campings in Frankrijk! Voor het geld dat jullie vragen zit je in Frankrijk op een vijfsterrencamping.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten